Belépés

Összesen:   0 db termék, 0 Ft Kosaramhoz

Játék

Magistratus játék a Facebookon

Olvasd el a „Római hajnal” című könyvet és a megszerzett ismereteket felhasználva szerezz egyre magasabb magisztrátusi címeket Facebook játékunkban, ahol az ókori Rómához kapcsolódó tudáspróbák és a történelem viharaiban fogant kihívások várnak!

Tovább a játékhoz >>>

 

Játékszabályok

A „Magistratus” egy kvíz és stratégiai elemeket ötvöző játék, amely az ókori Rómában játszódik. A játékos célja egyre magasabb rangú római magisztrátusi cím, azaz állami tisztség elnyerése, majd annak birtokában vezetői feladatok megoldása.

A játék összesen öt szintből áll, amelyek mindegyike egy-egy római magisztrátusi címhez kötődik (quaestor, aedilis, praetor, consul, censor). Minden fokozaton belül két alszint található: az első lépcső az adott tisztség elnyerése, a második a tisztség birtokában problémák megoldása.

1. Valamennyi szint esetén tehát az első feladat az adott magisztrátusi cím megszerzése. Ezt a játékos úgy tudja elérni, ha egy, a Római Birodalomhoz kapcsolódó kvíz mind a tizenkét kérdésére helyesen válaszol. A négyféle válaszlehetőséget felkínáló konkrét kérdéseket a gép egy nagyobb halmazból, véletlenszerűen választja ki. Ezen az alszinten – hiba esetén – három mentőkérdést lehet igénybe venni. A bónusz kérdésekre a válasz minden esetben a „Római hajnal” című regényben találhatóak, segítségképpen azt is megjelöljük, hogy pontosan a könyv melyik oldalán. Az első alszint teljesítése esetén a játékos elnyeri az adott szinthez tartozó rangot (pl. quaestor). Ennek teljesítésére egyébként összesen 600 másodperc áll rendelkezésre. Ha az idő elfogy, a játékos nem szerzi meg új rangját, de ha sikerül időn belül helyesen megválaszolni a kérdéseket, akkor a játékos a megmaradt másodperceket kapja meg pontszámként, amely hozzáadódik az összesített pontszámához. Amennyiben a játékos mentőkérdést vesz igénybe, akkor az összesített pontszámából bónusz kérdésenként 20-20 pontot veszít. Amennyiben a játékos háromnál többet hibázik, akkor visszacsúszik az adott fokozat startmezejére, újra pályáznia kell az aktuális magisztrátusi címre, emellett 100 pontot veszít az összesített pontszámából. (A pontok száma viszont sosem süllyed nulla alá).

2. Ha sikerül elnyerni egy magisztrátusi címet (pl. quaestor), akkor a következő alszinten a játékosnak tisztségviselőként, egy éves megbízatása alatt négy problémát (pl. germán támadás, tűzvész, stb.) kell megoldania, úgy hogy a lehető legjobban gazdálkodjon erőforrásaival. Ezen az alszinten a játékosnak ötféle erőforrás áll rendelkezésére: idő, pénz, hadsereg, élelmiszerkészlet, tekintély. A tisztviselő valamennyi szinten, minden erőforrásból 100-100 egységgel bír. A feladatokat az ókori Római Birodalom térképén megjelenő ikonok jelölik, ezekre kattintva ismerhetjük meg az adott problémát. A feladat ismertetése során a játékos rövid, néhány soros tájékoztatást kap a kihívás lényegéről, ami orientálhatja a későbbi döntéseit. A játékos feladata, hogy a problémákat – egy általa választott sorrendnek megfelelően – a rendelkezésére álló ötféle erőforrás felhasználásával megoldja. Az egyes feladatok megoldása úgy történik, hogy a játék a probléma megoldására három lépcsőben két-két lehetséges alternatív megoldást kínál fel. A játékos által választott megoldás mindig újabb kétféle alternatívát nyit meg. Így egy probléma összesen három lépésnyi mélységig ágazik el, és feladatonként többféle végeredmény születhet. A döntések végeredményét a gép rövid leírással ismerteti, majd az egyes erőforrások értékét – egy, az adott végeredményhez előre meghatározott mértékben – korrigálja. Ha a feladatok megoldása során bármelyik erőforrás nullára csökkenne, a játékos elveszíti a legutóbb megszerzett rangját, visszacsúszik az adott fokozat startmezejére, újra pályáznia kell az aktuális magisztrátusi címre, emellett 100 pontot veszít az összesített pontszámából. (A pontok száma viszont sosem süllyed nulla alá). Ha sikerül valamennyi feladatot megoldani, úgy az adott alszinten megmaradt erőforrások összértéke adódik hozzá az összesített pontszámhoz. Az adott szint itt zárul, az újabb szinten a pontok újra feltöltődnek.

3. A játékos bármikor kiléphet a játékból, ilyenkor a gép rögzíti az aktuális állapotot és pontszámot, így újabb belépés esetén a játék a korábbi kilépés pozíciójától folytatható. Ha a játékos mind az öt szintet teljesítette, vége a játéknak. Az összegyűjtött pontok alapján ranglista készül, amely a képernyő bal sarkában látható. Ha valaki a korábban elértnél jobb pontszámra pályázik, a játék korlátlan alkalommal újra elindítható.